언론정보대학 舆论信息学院

언론정보대학 舆论信息学院

광고홍보학과, 정보사회미디어학과로 구성된 언론정보대학은 다양한 층위에서의 커뮤니케이션 현상에 대한 학문적 탐구를 통해 커뮤니케이션 관점에서 사회를 바라보는 안목을 키우는 한편 실무 능력을 연마할 수 있는 교육 프로그램을 제공하고 있습니다. 언론정보대학을 선택한 학생들은 미디어, 광고 홍보, 정보 콘텐츠의 창의적 크리에이터로 성장함으로써 사회 발전을 주도하는 핵심적인 커뮤니케이션 인재로 발돋움할 기회를 가지게 될 것입니다.

由广告宣传学、信息社会媒体学组成的舆论信息学院通过针对交流现象的全方位、多层次学术探索,培养从交流的观点出发看待社会的眼光,同时提供可以锻炼实务能力的教育项目。 选择舆论信息学院的学生将成长为媒体、广告宣传、信息内容的创意设计师,获得成为主导社会发展的核心交流人才的机会。

광고홍보학 广告宣传学

초세분화된 소비자 시장과 디지털 미디어를 포함한 매체 환경의 급격한 변화는 소비자와 ‘소통’하고  ‘공감’될 수 있는 전략적인 광고와 홍보의 중요성을 더욱 절감케 한다.   광고홍보학은 광고홍보 분야의 새로운 이론과 실제를 다루는 학문으로서 마케팅, 커뮤니케이션, 심리학, 사회학 등 광범위한 관련 이론을 바탕으로 광고기획, 제작, 시장조사, 매체기획, 브랜드 등 다양한 분야를 연구하는 학문이라 하겠다. 또한 광고홍보학은 사회 과학의 독특한 영역으로서, 조직과 이를 구성하는 대중간의 이로운 상호관계를 위한 의사소통에 대하여 전략적인 관리의 가치를 강조하며, 성공적인 광고홍보학의 이행은 과학적인 지식과 실질적인 기술들을 필요로 한다. 본 학과는 선진 각국에서 높은 학문적 관심과 직업적 인기를 누리고 있던 광고홍보학을 한국에 정착시키고자 1989년에 국내에서 처음 개설된 가장 전통 있는 학과로서, 자타가 공인하는 국내 최고의 광고홍보 인재 육성의 산실이라 하겠다. 앞서 설명한 이러한 점들을 인정받아 본 학과는 교내에서 단 7개 학과만이 선발되는 한양대학교ERICA 대표 특성화학과 '레인보우학과'로 지정되어, 정시/수시 정원 내 최초 합격자는 입학 당해 학기 1회 등록금 100만원이 지원됩니다. 이론과 실무를 겸비한 교수진은 광고홍보학계 발전에 중추적 역할을 담당해 오고 있으며, 이론과 실무를 조화한 졸업생 또한 우리 광고홍보산업에 한 축을 이루고 있다 하겠다. 한양대학교 광고홍보학과는 한국 광고홍보학계에서 최고의 학과라는 자부심으로 인간성과 학문을 함께 이루어가는 장으로서 바람직한 광고홍보 문화를 만들어가기 위해 보편적이고도 객관적인 교육관을 가지고 학생들의 의사를 존중하고자 한다.

The hyper-divided consumer market and rapid changes in the media environment, including digital media, further reduce the importance of strategic advertising and publicity that can'communicate' and'empathize' with consumers.   Advertising and Public Relations is a discipline that deals with new theories and practices in the field of advertising and public relations. It is a discipline that studies various fields such as advertising planning, production, market research, media planning, and brand based on a wide range of related theories such as marketing, communication, psychology, and sociology. . In addition, advertising and public relations studies, as a unique area of ​​social science, emphasizes the value of strategic management in terms of communication for beneficial interaction between the organization and the public that constitutes it, and successful implementation of advertising and public relations requires scientific knowledge and practical skills. do. This department is the most traditional department first established in Korea in 1989 in order to settle in Korea, which has enjoyed high academic interest and professional popularity in advanced countries, and is the birthplace of fostering the best advertising and public relations talent in Korea. would. In recognition of these points described above, this department is designated as Hanyang University's ERICA representative specialty chemistry department'Rainbow Department', where only 7 departments are selected within the campus. Is supported. Faculty members who combine theory and practice have played a pivotal role in the development of the advertising and public relations academia, and graduates who harmonize theory and practice are also contributing to our advertising and public relations industry. The Department of Advertising and Public Relations at Hanyang University aims to respect students' intentions with a universal and objective educational view in order to create a desirable advertising and public relations culture as a place where humanity and academics can be achieved with the pride of being the best department in the Korean advertising and public relations academia.

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우리 학과는 한양대학교 에리카캠퍼스 언론정보대학에 소속된 기존 신문방송학과와 정보사회학과가 통합하여 2019년부터 새롭게 시작하는 학과입니다. 36년 이상 오랜 역사를 갖고 있는 두 학과가 하나로 통합한 이유는 혁신적인 변화가 나타나는 새로운 문명사회에 필요로 하는 인재를 선제적으로 양성하기 위함입니다. 향후 우리가 사는 세상은 인공지능, 사물인터넷, 빅데이터, 모바일 등 첨단 정보통신기술이 경제·사회·문화 전반에 융합될 것입니다.그동안 우리 사회에서 중요한 역할을 했던 저널리즘과 거시적 사회 현상에 대한 연구와 논의들도 기술의 변화와 발전에 따라 필연적으로 수정이 필요하게 되었습니다. 이른바 초연결(hyperconnectivity)과 초지능(superintelligence)을 특징짓는 사회 속의 미디어는 기존의 신문과 방송의 역할과 범위를 넘어설 것입니다. 우리에게 익숙한 다양한 사회현상도 크게 변화할 것입니다. 개별적 인간관계, 공동체, 민주주의, 언론 모두 다른 수준, 다양한 시점, 새로운 방법론에 의해 해석되어야 할 것입니다. 이제 미디어와 네트워크 기술 발전에 따라 변화된 사회는 디지털 데이터에 대한 생산, 관리, 유통의 수준과 병행하여 발전할 것입니다. 이에 우리 학과는 데이터사이언스(Data Science)적 접근을 통해 미디어, 커뮤니케이션, 정보, 기술, 사회문화에 대한 학습과 연구를 수행하고자 합니다.인류가 한 번도 가보지 않았던 새로운 길을 탐구하고 도전할 용기 있는 미래의 인재가 되지 않으시겠습니까? “혼자서 꾸는 꿈은 상상이지만, 우리 모두 함께 꾸는 꿈은 현실이 됩니다.” 한양대학교 에리카캠퍼스 정보사회미디어학과는 여러분의 도전을 기다리고 있습니다.
Our department is a department that starts anew from 2019 by integrating the Department of Journalism and Broadcasting and the Department of Information Sociology belonging to the College of Media and Information at Erica Campus of Hanyang University. The reason why the two departments with a long history of more than 36 years merged into one is to preemptively cultivate the talents needed in a new civilized society where innovative changes are taking place. In the future, the world in which we live will incorporate advanced information and communication technologies such as artificial intelligence, IoT, big data, and mobile into the economy, society, and culture as a whole.Research and discussions on journalism and macro-social phenomena, which have played an important role in our society so far, inevitably need to be revised as technology changes and advances. Media in society characterized by so-called hyperconnectivity and superintelligence will go beyond the role and scope of existing newspapers and broadcasting. Various social phenomena that are familiar to us will also change significantly. Individual relationships, communities, democracy, and the media will all have to be interpreted at different levels, different perspectives, and new methodologies. Now, a society that has changed with the advancement of media and network technology will develop in parallel with the level of production, management, and distribution of digital data. Therefore, our department intends to conduct learning and research on media, communication, information, technology, and social culture through a data science approach.Would you like to be a talented future with courage to explore and challenge new paths that humanity has never been to? “A dream we dream alone is an imagination, but a dream we all dream together becomes a reality.” The Department of Information and Social Media at Erica Campus of Hanyang University is waiting for your challenge.

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