광고홍보학 广告宣传学

광고홍보학 广告宣传学

초세분화된 소비자 시장과 디지털 미디어를 포함한 매체 환경의 급격한 변화는 소비자와 ‘소통’하고  ‘공감’될 수 있는 전략적인 광고와 홍보의 중요성을 더욱 절감케 한다.   광고홍보학은 광고홍보 분야의 새로운 이론과 실제를 다루는 학문으로서 마케팅, 커뮤니케이션, 심리학, 사회학 등 광범위한 관련 이론을 바탕으로 광고기획, 제작, 시장조사, 매체기획, 브랜드 등 다양한 분야를 연구하는 학문이라 하겠다. 또한 광고홍보학은 사회 과학의 독특한 영역으로서, 조직과 이를 구성하는 대중간의 이로운 상호관계를 위한 의사소통에 대하여 전략적인 관리의 가치를 강조하며, 성공적인 광고홍보학의 이행은 과학적인 지식과 실질적인 기술들을 필요로 한다. 본 학과는 선진 각국에서 높은 학문적 관심과 직업적 인기를 누리고 있던 광고홍보학을 한국에 정착시키고자 1989년에 국내에서 처음 개설된 가장 전통 있는 학과로서, 자타가 공인하는 국내 최고의 광고홍보 인재 육성의 산실이라 하겠다. 앞서 설명한 이러한 점들을 인정받아 본 학과는 교내에서 단 7개 학과만이 선발되는 한양대학교ERICA 대표 특성화학과 '레인보우학과'로 지정되어, 정시/수시 정원 내 최초 합격자는 입학 당해 학기 1회 등록금 100만원이 지원됩니다. 이론과 실무를 겸비한 교수진은 광고홍보학계 발전에 중추적 역할을 담당해 오고 있으며, 이론과 실무를 조화한 졸업생 또한 우리 광고홍보산업에 한 축을 이루고 있다 하겠다. 한양대학교 광고홍보학과는 한국 광고홍보학계에서 최고의 학과라는 자부심으로 인간성과 학문을 함께 이루어가는 장으로서 바람직한 광고홍보 문화를 만들어가기 위해 보편적이고도 객관적인 교육관을 가지고 학생들의 의사를 존중하고자 한다.

The hyper-divided consumer market and rapid changes in the media environment, including digital media, further reduce the importance of strategic advertising and publicity that can'communicate' and'empathize' with consumers.   Advertising and Public Relations is a discipline that deals with new theories and practices in the field of advertising and public relations. It is a discipline that studies various fields such as advertising planning, production, market research, media planning, and brand based on a wide range of related theories such as marketing, communication, psychology, and sociology. . In addition, advertising and public relations studies, as a unique area of ​​social science, emphasizes the value of strategic management in terms of communication for beneficial interaction between the organization and the public that constitutes it, and successful implementation of advertising and public relations requires scientific knowledge and practical skills. do. This department is the most traditional department first established in Korea in 1989 in order to settle in Korea, which has enjoyed high academic interest and professional popularity in advanced countries, and is the birthplace of fostering the best advertising and public relations talent in Korea. would. In recognition of these points described above, this department is designated as Hanyang University's ERICA representative specialty chemistry department'Rainbow Department', where only 7 departments are selected within the campus. Is supported. Faculty members who combine theory and practice have played a pivotal role in the development of the advertising and public relations academia, and graduates who harmonize theory and practice are also contributing to our advertising and public relations industry. The Department of Advertising and Public Relations at Hanyang University aims to respect students' intentions with a universal and objective educational view in order to create a desirable advertising and public relations culture as a place where humanity and academics can be achieved with the pride of being the best department in the Korean advertising and public relations academia.
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위치 位置
ERICA캠퍼스 언론정보관
ERICA校区 舆论信息馆

커리큘럼 最终课程

1학년 第1学年
커뮤니케이션론, 광고원론, 홍보원론
交流论、广告原论、宣传原论

2학년 第2学年
전략적기획론, 브랜드커뮤니케이션, 여론과 트렌드, 크리에이티브에드버타이징카피라이팅, 디 지털뉴스라이팅, 디지털미디어, 매체원론, 설득커뮤니케이션, 광고홍보연구방법론
战略企划论、品牌传播、舆论和趋势、创业广告文案、数字媒体、媒体原论、说服力传播、广告传播研究方法论

3학년 第3学年
AD&PR프로젝트, 매체기획, 디지털사이니지론, 데이터애널리틱스, 디지털페르소나, 혁신적사고와기업가정신, 수용자와미디어전략, 이노베이션 마케팅, 위기와재난대응커뮤니케이션, 헬스 커뮤니케이션, 소비자심리, AD/PR과 사회, 광고홍보캡스톤디자인1,2, 심화데이터애널리틱스
广告和公关项目、媒体规划、数字标牌理论 、数据分析、数字角色、创新思维和企业家精神、受众和媒体策略、创新营销、危机和灾难响应沟通、健康沟通、消费者心理、ad 广告与公关和社会、广告宣传顶点设计 1·2、深度数据分析

4학년 第4学年
브랜드캠페인, 디지털광고실습, 사회마케팅, 디지털미디어광고제작, 광고홍보특별주제, 인터렉티브캠페인, 국제전략커뮤니케이션, 소비자조사프로젝트
品牌宣传、数字广告实习、社会营销、数字媒体广告制作、专题广告促销、互动广告、国际战略传播、消费者研究项目

 졸업 후진로 毕业后就业

광고/홍보 대행사, 매체사, 디지털 광고대행사, 콘텐츠  제작자, 창업, 일반기업 마케팅/브랜드/홍보 부서, 리서치회사, 외국계기업, PD, 정부 공공 기관, 교수
广告/传宣代理公司、传媒公司、数字广告代理公司、内容制作人、创业、一般企业营销/品牌/宣传部门、研究公司、外企、PD、政府公共机关、教授

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